
Misję Spółki doskonale wyraża jej hasło: „Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu”. Dążymy do systematycznego podwyższania jakości świadczonych usług przewozowych, dostosowanych do wymagań i oczekiwań pasażerów.
Dokładamy wszelkich starań, aby przewozy tramwajowe były realizowane w sposób odpowiedzialny ekonomicznie, społecznie i środowiskowo, zapewniając Pasażerom najwyższy komfort podróżowania i bezpieczeństwo.
Wizja
Naszym celem jest stworzenie możliwie najbardziej nowoczesnej, wygodnej i przyjaznej środowisku komunikacji szynowej zapewniającej szybki dostęp do najważniejszych dla pasażerów lokalizacji. Pragniemy, by podróżujący z przyjemnością korzystali z naszych usług, dzieląc się wrażeniami z innymi.
Wartości
Rozumiemy potrzeby Pasażerów, wiemy co jest potrzebne do cieszenia się wygodną podróżą. Dlatego inwestujemy w najnowocześniejszy, klimatyzowany tabor niskopodłogowy zapewniający łatwy dostęp osobom niepełnosprawnych i opiekunom z dziećmi. W każdym pojeździe oddaliśmy do użytku biletomaty, by wsiadający mogli włączyć się do podróży bez konieczności wcześniejszego szukania punktu sprzedaży biletów.
Nasze tramwaje zostały zaprojektowane tak, by zachować jak najwyższy poziom ciszy przy jednocześnie dużej szybkości przemieszczania się. Wagony, dla spełnienia wymogów bezpieczeństwa, są dodatkowo wyposażone w kamery zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.
Modernizujemy i budujemy trasy tramwajowe w sposób przyjazny dla każdego Pasażera
By zwiększyć komfort Pasażerów, wydłużamy przystanki i łączymy je z kolejnymi przejściami dla pieszych tak, by czas dotarcia i bezpieczeństwo stały na jak najwyższym poziomie. Część peronów i tras projektujemy jako wspólne dla tramwajów i autobusów, w ten sposób ułatwiając podróżującym przesiadanie się. W jasny sposób informujemy o rozkładach i kursach za pośrednictwem tablic informacyjnych oraz systemów głosowych sprzyjających osobom niewidomym. Kolejne kilometry torowisk pokrywamy roślinnością tłumiącą drgania, która dodatkowo poprawia wygodę jazdy. Na skrzyżowaniach stosujemy smarownice zapobiegające powstawaniu nadmiernego hałasu w wyniku kontaktu kół z szynami.
Komunikacja tramwajowa dociera do Pasażerów
Otwieramy, budujemy i planujemy kolejne trasy łączące mieszkańców rozwijających się osiedli z resztą miasta. Istniejące odcinki wydłużamy tak, by jeszcze więcej osób mogło cieszyć się z podróży naszymi nowymi tramwajami.
Kodeks Etyki
W codziennej działalności opieramy się na przejrzystych zasadach etycznych. Będąc liderem na rynku publicznego transportu miejskiego wyznaczamy zarówno sobie samym, jak i naszym partnerom najwyższe standardy postępowania w relacjach z pasażerami, kontrahentami czy społecznością lokalną. Właśnie dlatego Tramwaje Warszawskie wprowadziły Kodeks Etyki gromadzący zasady przyświecające naszej pracy.
31 października 2024 r. Zarząd Spółki na mocy Uchwały nr 220/2024 zdecydował o powołaniu stanowiska ds. równości, różnorodności i włączenia w strukturach Biura Organizacyjno-Prawnego w celu rozszerzenia działań Rzecznika ds. etyki.
Podstawowym zadaniem Głównego specjalisty ds. równości, różnorodności i włączenia będzie utworzenie i wdrożenie polityki równości, różnorodności i włączenia oraz promowanie sprawiedliwego i zróżnicowanego środowiska pracy. Prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem i zwalczaniem mobbingu, dyskryminacji, molestowania i molestowania seksualnego oraz innych zjawisk niepożądanych w miejscu pracy jak również udzielanie wsparcia pracownikom, którzy doświadczają stresu, wykluczenia lub innych trudności związanych z różnorodnością.